FAQ w czasie epidemii – Zapisy i aktywacja konta, informacje ogólne

Kto może korzystać z BG AGH?
 
W chwili obecnej z usług Wypożyczalni BG AGH mogą korzystać  osoby zapisane do Biblioteki, zgodnie z Regulaminem Korzystania z Wypożyczalni. Korzystanie z Czytelń jest możliwe jedynie dla pracowników, doktorantów i studentów AGH.
 
Z jakich zasobów można korzystać w BG AGH?
 
Użytkownicy Biblioteki mają możliwość:
  • dostępu zdalnego do e-zasobów;
  • wypożyczenia książek (po wcześniejszym ich zamówieniu);
  • uzyskania skanu materiałów, które nie podlegają wypożyczeniu (po złożeniu zamówienia na skany artykułów z czasopism drukowanych lub fragmentów innych wydawnictw, które nie są dostępne do wypożyczania).
Szczegółowe informacje dotyczące zasad korzystania z powyższych usług opisane są w odpowiedziach przy kolejnych pytaniach. Przed przyjściem do BG AGH prosimy o kontakt telefoniczny (12 617 32 12,  pon.-pt.  8.00-18.00, sob. 8.00-15.00)  lub mailowy (udo[at]bg.agh.edu[dot]pl). Część zadań realizowana jest zdalnie i nie wymaga wizyty czytelnika w Bibliotece.
 
Osoby przychodzące do BG AGH winny bezwzględnie nosić maseczki i rękawiczki i pamiętać o zachowaniu obowiązujących zasad bezpieczeństwa. W holu Biblioteki może przebywać jednocześnie do 15 czytelników.
 
Czy można korzystać z Czytelń?  Jak zamówić skan materiałów udostępnianych tylko w Czytelniach?
 
Od 19.10.2020 można korzystać z Czytelni Ogólnej na I piętrze, Czytelni Oddziału Informacji Naukowej na I piętrze oraz Czytelni Norm, Patentów i Zbiorów Kartograficznych na II piętrze. 
 
Studenci, doktoranci i pracownicy AGH zapisani do BG AGH i posiadający aktywne konto biblioteczne na bieżący rok akademicki mogą składać zamówienia na wykonanie skanu fragmentów materiałów bibliotecznych, np. artykułu z czasopisma, fragmentu książki.
 
Zamówienie na skan proszę składać poprzez   formularz  lub mailowo na adres: wypmb[at]bg.agh.edu[dot]pl  Skan zostanie przesłany zwrotnie na adres mailowy czytelnika.
Zamówienia realizowane są na bieżąco, w kolejności ich składania. Czas oczekiwania na realizację zamówienia uzależniony jest od aktualnej liczby zamówień.
 
Jak aktywować konto biblioteczne w BG AGH? Czy można zdalnie aktywować konto biblioteczne?
 
Jeśli konto czytelnika nie zostało aktywowane na bieżący rok akademicki prosimy o przesłanie maila z prośbą o jego aktywację na adres udo[at]bg.agh.edu[dot]pl. W mailu proszę podać nr karty bibliotecznej/legitymacji studenta lub doktoranta oraz swoje imię i nazwisko.
Konto można również aktywować na miejscu w Wypożyczalni (pon.-pt.  8.00-18.00, sob. 8.00-15.00), jednak zalecamy korzystanie z możliwości zdalnej aktywacji konta.
 
Jak zapisać się do BG AGH? Czy można zdalnie zapisać się do BG AGH?
 
Konto biblioteczne można założyć na miejscu w Wypożyczalni (pon.-pt. 8.00-18.00, sob. 8.00-15.00).  Zdalnie zapisać się  do BG AGH mogą jedynie studenci, doktoranci i pracownicy AGH.
W tym celu prosimy o wydrukowanie deklaracji :
  • studenta AGH (załącznik D do regulaminu Biblioteki),
  • doktoranta AGH (załącznik C do regulaminu Biblioteki, tylko pierwsza strona załącznika),
  • pracownika AGH (załącznik A do regulaminu Biblioteki, tylko pierwsza strona załącznika),
Deklarację należy wypełnić czytelnie, a następnie przesłać jej skan lub zdjęcie na adres udo[at]bg.agh.edu[dot]pl. Studentów, doktorantów i pracowników Wydziału Zarządzania prosimy o wpisanie Biblioteki Wydziału Zarządzania w klauzuli dotyczącej zapoznania się z regulaminem.
 
Osoby, które nie mają możliwości wydruku, a zgadzają się na przesłanie danych w wiadomości mailowej, proszone są podanie danych według właściwego dla nich załącznika, skopiowanie pod nimi klauzuli o zapoznaniu się z regulaminem i zgodzie na jego przestrzeganie i przetwarzanie danych oraz podpisanie się pod tym oświadczeniem.
 
Konto biblioteczne zostanie założone zdalnie, co umożliwi zamówienie książek z katalogu bibliotecznego oraz dostęp do e-zasobów.
 
Konto założone zdalnie będzie musiało być potwierdzone osobiście nie później niż w ciągu 60 dni od odwołania stanu epidemii w Polsce. Konieczne będzie wypełnienie na miejscu, w Wypożyczalni właściwej deklaracji i jej podpisanie. Wtedy też zostanie wydana karta biblioteczna osobom, które nie posiadają legitymacji elektronicznej.
 
Czy i gdzie można podpisać kartę odejścia/obiegówkę?
 
Podpis na karcie odejścia można uzyskać przy wyznaczonym w holu stanowisku (pon.-pt. 8.00-18.00, sob. 8.00-15.00), po zwrocie wszystkich wypożyczonych książek i uregulowaniu ewentualnych zobowiązań finansowych (gotówką, w kasie Biblioteki, w godz. otwarcia Wypożyczalni) lub przelewem bankowym. 
 
Jak uregulować opłaty za przetrzymane książki?
 
Opłaty za przetrzymanie książek oraz inne usługi biblioteczne (np. wydruki komputerowe) należy regulować w Kasie, w holu Biblioteki, czynnej w godzinach pracy Wypożyczalni. Płatności można dokonać także przelewem bankowym. Prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy z Oddziałem Udostępniania na adres: udo[at]bg.agh.edu[dot]pl  celem uzyskania  dokładnej  informacji o wysokości opłaty.  Przelew na konto:  96 1240 4722 1111 0000 4858 2922 (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie). Tytuł przelewu: Biblioteka Główna – za niezwrócone w terminie książki – imię i nazwisko. W przypadku płatności przelewem prosimy również o niezwłoczne przysłanie potwierdzenia wpłaty na adres: oplaty[at]bg.agh.edu[dot]pl.  Po otrzymaniu potwierdzenia informacja o kwocie zadłużenia zostanie usunięta z konta bibliotecznego a użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany.