FAQ w czasie epidemii - Wypożyczanie książek (zbiorów)

Jak wypożyczyć książki? Jak złożyć zamówienie na książki?

Przed przyjściem do Biblioteki należy sprawdzić dostępność książek w katalogu bibliotecznym.

Książki dostępne do wypożyczenia z Magazynu należy zamówić logując się na swoje konto biblioteczne, wybierając miejsce odbioru - „Wypożyczalnia”.

Książki zamówione w ten sposób będą oczekiwać na odbiór przez 10 dni.

Na chwilę obecną nie ma możliwości samodzielnego przeglądania książek ze Strefy Wolnego Dostępu i z Biblioteki Pracowniczej.
 
Podręczniki ze Strefy Wolnego Dostępu należy zamawiać za pośrednictwem katalogu komputerowego, książki będą czekać na odbiór w Wypożyczalni przez 10 dni. Podręczniki ze Strefy Wolnego Dostępu nie podlegają rezerwacji.

Książki dostępne w Bibliotece Beletrystycznej (opcja TYLKO dla pracowników AGH) należy zamówić przez katalog komputerowy po zalogowaniu się na swoje konto biblioteczne. Podobnie jak podręczniki, zamówione przez katalog pozycje będą czekać na odbiór 10 dni. Zamówienia nadal można składać telefonicznie (12 617 34 02) lub mailowo udo[at]bg.agh.edu[dot]pl podając autora i tytuł publikacji. Książki zamówione telefonicznie można odebrać tylko w dniu złożenia zamówienia. Czas oczekiwania na realizację zamówienia to maksymalnie godzina. Odbiór książek następuje w Wypożyczalni. Istnieje możliwość rezerwacji wypożyczonych tytułów. 

Limity wypożyczeń:

  • student – 10 książek;
  • doktorant – 15 książek;
  • pracownik naukowo-dydaktyczny – 25 książek + 5 książek z Biblioteki Beletrystycznej,
  • pracownik inny – 10 książek + 5 książek z Biblioteki Pracowniczej.

Jak przedłużyć datę zwrotu książki? Co zrobić jeśli wyczerpał się limit zdalnych prolongat?

W przypadku chęci prolongaty wypożyczonych zbiorów prosimy o zalogowanie się na konto czytelnika w katalogu bibliotecznym  i skorzystanie z opcji zdalnej prolongaty. Limit prolongat został zwiększony do odwołania. Można również zadzwonić do Wypożyczalni (pon.- sob. 8.00-15.00) lub wysłać mail na adres udo[at]bg.agh.edu[dot]pl.

W przypadku książek, których daty zwrotu przypadały przed 01.03.2020 r. opłata jest naliczona jedynie za dni, w których była otwarta BG AGH (czyli do 11.03.2020 r.). W razie chęci prolongaty takich publikacji prosimy o przyniesienie ich do Biblioteki – do wyznaczonego stanowiska. Po uregulowaniu opłaty (gotówką, w kasie Biblioteki, w godz. otwarcia Wypożyczalni) książki zostaną ponownie wypożyczone czytelnikowi.

Czy można zwrócić książki? Jak i gdzie zwrócić książki?

Jeśli czytelnik chce jedynie zwrócić książki zalecamy korzystanie z wrzutni ustawionej przed wejściem do BG AGH (zasady korzystania). Można z niej korzystać 7 dni w tygodniu w godzinach 6.00-22.00.

Jeśli czytelnik po zwrocie książek chciałby od razu wypożyczyć inne publikacje, dokonać prolongaty książek lub uzyskać podpis na karcie odejścia prosimy o zwrot książek przy wyznaczonym stanowisku w holu Biblioteki (pon.- czw.  8.00-15.00, pt.-sob. 8.00-18.00).

Zwrotu można także dokonać paczką wysłaną na adres:

Biblioteka Główna AGH
Wypożyczalnia
al. Mickiewicza 30
30-059 Kraków

W tym przypadku o dołączenie swoich swoich danych (imię i nazwisko, nr legitymacji ELS lub karty bibliotecznej)
Prosimy o zabezpieczenie przesyłanych książek przed zniszczeniem.