FAQ w czasie epidemii - Wypożyczanie książek

Jak wypożyczyć książki? Jak złożyć zamówienie na książki?

Przed przyjściem do Biblioteki należy sprawdzić dostępność książek w katalogu zbiorów bibliotecznych AGH.

Książki dostępne do wypożyczenia z Magazynu należy zamówić logując się na swoje konto biblioteczne, wybierając miejsce odbioru - „Wypożyczalnia”. Są to pozycje z sygnaturami rozpoczynającymi się od cyfr rzymskich, I, II lub III, np. II 223625. Książki zamówione w ten sposób będą oczekiwać na odbiór przez 10 dni.

Podręczniki ze Strefy Wolnego Dostępu (oznaczone sygnaturą rozpoczynająca się od "W" np. W 76140/4) należy wypożyczać bezpośrednio na miejscu, za pomocą urządzeń samowypożyczających tzw. self-checków lub przy stanowisku bibliotekarza. Ze względu otwarty charakter kolekcji nie ma możliwości zamawiania pozycji z sygnaturą "W" za pośrednictwem katalogu komputerowego. Podręczniki ze Strefy Wolnego Dostępu nie podlegają rezerwacji.

Książki dostępne w Bibliotece Beletrystycznej (opcja TYLKO dla pracowników AGH) zlokalizowane w Strefie Wolnego Dostepu należy wypożyczać bezpośrednio na miejscu, za pomocą urządzeń samowypożyczających tzw. self-checków lub przy stanowisku bibliotekarza. Pozycje z lokalizacją BB-Magazyn należy zamówić zdalnie (komputerowo). Zamówienia nadal można składać telefonicznie (12 617 34 02) lub mailowo udo[at]bg.agh.edu[dot]pl podając autora i tytuł publikacji. Książki zamówione telefonicznie można odebrać tylko w dniu złożenia zamówienia. Czas oczekiwania na realizację zamówienia to maksymalnie godzina. Odbiór książek następuje w Wypożyczalni. Istnieje możliwość rezerwacji wypożyczonych tytułów. 

Limity wypożyczeń:

  • student – 10 książek,
  • doktorant – 15 książek,
  • pracownik naukowo-dydaktyczny – 25 książek + 5 książek z Biblioteki Beletrystycznej,
  • pracownik inny – 10 książek + 5 książek z Biblioteki Beletrystycznej.

Jak przedłużyć datę zwrotu książki? Co zrobić jeśli wyczerpał się limit zdalnych prolongat?

W przypadku chęci prolongaty wypożyczonych zbiorów prosimy o zalogowanie się na konto czytelnika w katalogu bibliotecznym i skorzystanie z opcji zdalnej prolongaty. Limit prolongat został zwiększony do odwołania. Można również zadzwonić do Wypożyczalni (12 617 32 12) lub wysłać mail na adres udo[at]bg.agh.edu[dot]pl.

W sytuacji prolongaty książek przetrzymanych, za które naliczyła się opłata, prosimy o przyniesienie ich do Biblioteki i zwrot w Wypożyczalni. Po uregulowaniu opłaty (gotówką lub kartą płatniczą) w godzinach otwarcia Wypożyczalni, książki zostaną ponownie wypożyczone czytelnikowi.

Jak i gdzie zwrócić książki?

Jeśli czytelnik chce jedynie zwrócić książki zalecamy korzystanie z wrzutni ustawionej przed wejściem do BG AGH (zasady korzystania). Można z niej korzystać 7 dni w tygodniu w godzinach 6.00 - 22.00.

Jeśli czytelnik po zwrocie książek chciałby od razu wypożyczyć inne publikacje, dokonać prolongaty książek lub uzyskać podpis na karcie odejścia, prosimy o zwrot książek w Wypożyczalni (pon.- czw. 8.00-19.45, pt. 8.00-18.00, sob. 8.00-15.00).

Zwrotu można także dokonać paczką wysłaną na adres:

Biblioteka Główna AGH
Wypożyczalnia
al. Mickiewicza 30
30-059 Kraków

W tym przypadku trzeba dołączyć swoje dane (imię i nazwisko, nr legitymacji ELS lub karty bibliotecznej).
Prosimy o zabezpieczenie przesyłanych książek przed zniszczeniem.