Funkcjonowanie Biblioteki Głównej we wrześniu 2021

23.08.2021
ozdobnik    

 

 

          Funkcjonowanie Biblioteki Głównej we wrześniu 2021

 

          1 września do 3 października    

           pon. - sob. w godz. 8:00 – 15:00

                 

 

 

 

 


 

Aktualne zasady funkcjonowania Biblioteki Głównej:

W Bibliotece Głównej AGH wdrożone zostały nowe zasady świadczenia usług, które jednak ze względu na sytuację epidemiczną mogą ulec zmianie. Prosimy o wyrozumiałość i śledzenie komunikatów na stronie domowej. Dokładamy wszelkich starań, aby mimo koniecznych ograniczeń zapewnić Państwu jak najlepszą obsługę.

  • Wypożyczalnia (parter, hol) czynna jest codziennie, od poniedziałku do soboty, w godz. 8:00 do 15:00.

  • Czytelnia Oddziału Informacji Naukowej czynna jest od pon. do sob. w godz. 8:00 – 15:00, w tym miejscu można skorzystać z materiałów bibliotecznych dostępnych tylko w czytelniach BG takich jak czasopisma bieżące i archiwalne, encyklopedie, poradniki. Zamówienia prosimy składać przez formularz.

  • Czytelnia Norm, Patentów i Zbiorów Kartograficznych czynna jest od pon. do sob. w godz. 8:00 – 15:00, w tym miejscu można skorzystać z patentowych baz danych, norm polskich i zagranicznych, map i innych dokumentów kartograficznych oraz rozpraw doktorskich;

  • Celem zamówienia wydruku fragmentów norm skorzystaj z formularza. Prosimy pamiętać, że wydruki komputerowe fragmentów norm są wykonywane jedynie w celach dydaktycznych lub naukowych wyłącznie dla pracowników, doktorantów i studentów AGH. Zamówienia na inne  materiały realizowane są na miejscu, można również składać je przez formularz.

  • Pozostałe czytelnie tj. Czytelnia Główna (I piętro), Czytelnia Książek Własnych (parter) pozostają zamknięte do odwołania ze względu na trwający remont pomieszczeń i proces rekrutacji na studia odbywający się w holu BG.

  • Wypożyczalnia Międzybiblioteczna jest czynna od pon. do pt. w godz. 9:00 – 14:00. Zamówienia  na wykonanie skanu fragmentów materiałów bibliotecznych, np. artykułów z czasopism drukowanych i fragmentów innych wydawnictw ze zbiorów Biblioteki Głównej, należy składać za pomocą formularza lub pisząc na adres: wypmb[at]bg.agh.edu[dot]pl. Skan zostanie przesłany na adres mailowy czytelnika. Tą samą drogą można składać zamówienia na wypożyczenia miedzybiblioteczne.
  • Możliwy jest kontakt telefoniczny oraz mailowy z pracownikami Oddziału Udostępniania Zbiorów, Oddziału Informacji Naukowej oraz Oddziału Zbiorów Specjalnych, którzy pozostają do Państwa dyspozycji na miejscu, od poniedziałku do soboty w godz. 8:00 do 15:00.

  • Książki należy zamówić logując się na swoje konto biblioteczne i wybierając miejsce odbioru – WYPOŻYCZALNIA; zamówione pozycje będą oczekiwać na odbiór przez 10 dni.

  • Pozycje z Biblioteki Beletrystycznej można zamawiać przez katalog komputerowy, można także składać zamówienia telefonicznie lub mailowo - 12 617 34 02, udo[at]bg.agh.edu[dot]pl (kolekcja dostępna tylko dla pracowników AGH). Szczegółowa instrukcja podana jest w zakładce FAQ w czasie epidemii

  • Zwrotu książek prosimy dokonywać przez wrzutnię biblioteczną, znajdującą się przed wejściem do budynku Biblioteki. Książki, które nie mieszczą się w otworze wrzutni ze względu na objętość, prosimy zostawiać w specjalnym pojemniku ustawionym przy portierni BG. Można je także zwrócić bezpośrednio w Wypożyczalni.
  • Istnieje możliwość podbicia karty obiegowej, w tym przypadku prosimy o zwrot książek bezpośrednio przy wyznaczonym stanowisku w holu Biblioteki. Podobnie jeśli chcecie Państwo od razu uregulować zaległości wobec Biblioteki. 
  • Opłaty za przetrzymanie książek oraz usługi biblioteczne (np. wydruki komputerowe) należy regulować w Kasie, w holu Biblioteki, czynnej od pon. do pt. w godzinach pracy Wypożyczalni. W soboty opłaty przyjmowane są przy stanowisku obsługi czytelnika w holu Biblioteki. Opłaty za przetrzymane książki można także uregulować przelewem na konto. Szczegółowe informacje podane są w zakładce FAQ w czasie epidemii.
  • Konto biblioteczne można założyć na miejscu w Wypożyczalni. Studenci, doktoranci i pracownicy AGH mają obecnie możliwość zdalnego zapisu, wypełniając odpowiedni formularz, zdalnie można również dokonać prolongaty konta lub aktualizacji danych na koncie bibliotecznym, w tym celu prosimy o kontakt mailowy na adres: udo[at]bg.agh.edu[dot]pl.
  • Wszelkie sprawy związane z ewaluacją dorobku publikacyjnego Uczelni są realizowane drogą mailową przez p. dyr. Marię Garczyńską (maria.garczynska[at]bg.agh.edu[dot]pl)

 


Kontakt  przez czat, poniedziałek - piątek od 8:00 do 15:00

Pomoc na "żywo" BiblioCHAT

 

Kontakt telefoniczny oraz mailowy, poniedziałek - sobota od 8:00 do 15:00,

Wypożyczalnia (zapisy, prolongaty kont, opłaty): udo[at]bg.agh.edu[dot]pl, 12 617 32 12

Strefa Wolnego Dostępu (zamawianie książek z kolekcji beletrystyki): udo[at]bg.agh.edu[dot]pl, 12 617 34 02

Oddział Informacji Naukowej (BPP, e-źródła, kwerendy): oin[at]bg.agh.edu[dot]pl, 12 617 32 15

Oddział Zbiorów Specjalnych (normy, rozprawy doktorskie, patenty, mapy): ozs[at]bg.agh.edu[dot]pl, 12 617 32 17

Wyp. Międzybiblioteczna (skany materiałów, zamawianie materiałów z innych bibliotek): wypmb[at]bg.agh.edu[dot]pl, 12 6173214 (pon.-pt. w godz. 9:00 do 14:00)


Osoby odwiedzające Bibliotekę Główną powinny być bezwzględnie wyposażone w maseczki, zdezynfekować ręce po wejściu do budynku i przestrzegać obowiązujących zasad bezpieczeństwa.

Wprowadza się obowiązek ewidencji osób załatwiających sprawy w Bibliotece w księdze wejść (kurierzy, dostawcy itp.); obecność pozostałych osób korzystających z usług Biblioteki odnotowywana jest bądź w systemie bibliotecznym (wypożyczalnie), bądź w Elektronicznej Księdze Gości (czytelnie).